他是我很敬佩的一位歌手,第一個想放上的就是他的歌曲,我覺得他是個用生命在唱歌的歌手!
最愛的一首是"Against All Odds (Take a look at me now)"
很有POWERFUL的一首歌,當我第一次聽到時..不是聽到他唱,而是Mariah Carey whit Westlife合唱的版本,
其實也很好聽,而且近期似乎都是播Mariah的版本,不過我卻覺得Phil Collins唱的更有FU,也很有生命力..
當我第一次聽到他唱的版本時,起雞皮疙瘩,怎會有人這樣唱歌...唱到心靈深處的感覺....
聽著歌詞時..是可以被他感動的..隨著他的POWER般的撕吼...讓我的心情更隨著起伏激動..
感受到歌曲本身所要表達的感覺...真的很棒~怎能唱成這樣呢...糾感心~

Against All Odds(Take A Look At Me Now)

How can I just let you walk away, just let you leave without a trace
When I stand here taking every breath with you, ooh
You're the only one who really knew me at all

How can you just walk away from me,
when all I can do is watch you leave
Cos we've shared the laughter and the pain and even shared the tears
You're the only one who really knew me at all

So take a look at me now, oh there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me,
just the memory of your face
Ooh take a look at me now, well there's just an empty space
And you coming back to me is against the odds and that's what I've got to face

I wish I could just make you turn around,
turn around and see me cry
There's so much I need to say to you,
so many reasons why
You're the only one who really knew me at all

So take a look at me now, well there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face
Now take a look at me now, cos there's just an empty space

But to wait for you, is all I can do and that's what I've got to face
Take a good look at me now, cos I'll still be standing here
And you coming back to me is against all odds
It's the chance I've gotta take

Take a look at me now

中文翻譯
我怎能讓你就此離去
讓你不留痕跡的離去
當我佇立在此,與你一同呼吸
畢竟你是唯一真正了解我的人

你怎能就這樣離開我
當我只能眼睜睜的看著你離去
因為我們曾經一起分享歡笑、痛苦
甚至分享淚水
畢竟你是唯一真正了解我的人

那麼,再看我一眼吧
只因空中一片冷寂
這兒已沒有留下什麼
能讓我想起記憶中你的容顏
此刻,再看我一眼
只因空中一片冷寂
要你再回我身邊,已是完全不可能
那是我必須面對的

但願我能讓你回頭
回過頭來看我在哭泣
有太多話想對你說
有太多的疑惑
畢竟你是唯一真正了解我的人

那麼,再看我一眼吧
只因空中一片冷寂
這兒已沒有留下什麼
能讓我想起記憶中你的容顏
此刻,再看我一眼
只因空中一片冷寂
但是,等你便是我唯一能做的
也是我必須面對的
此刻,好好的看我一眼
因為我將一直佇立在此
要你回我身邊,雖然是完全不可能
卻是我唯一的機會

就看我一眼吧
arrow
arrow
    全站熱搜

    喬小安 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()